Gotour Danmark

Fremgang i onlinesalget af oplevelser

Skrevet 13. august 2021

Forfatter: Patrick Frederiksen

 

Ifølge en ny rapport fra Nets Danmark A/S er danskernes samlede online forbrug i 2020 faldet. Faldet skyldes danskernes manglende forbrug af rejser grundet corona, der ellers hidtil har genereret det største forbrug online. Modsat kategorien “Rejser“, så har kategorien “Billetter fx til kultur og sportsevents” haft en fremgang på 12%.  

Danskernes forbrug på online services 

En rapport udarbejdet af Nets Danmark A/S viser en markant fremgang i nye online services. Ikke udventet topper kategorien “Streamingtjenester til musik, film, tv-serier og lydbøger” listen over nye services, som har oplevet fremgang i 2020 sammenlignet med 2019. I top 4 finder vi kategorien “Billetter fx til kultur og sportsevents“, som med en fremgang på 12% har genereret et samlet online forbrug på 2,2 mia. 

Fremgang af onlinesalget af billetter 

Danskernes indkøb er i den grad blevet digitaliseret under coronaen! Dette har påvirket salget af billetter til kulturelle aktiviteter, som i højere grad er blevet digitaliseret.

Flere danskere vælger online betalingsløsninger ved køb af billetter til oplevelser, hvilket primært skyldes fleksibiliteten i e-handel.

Onlinesalget af oplevelser giver forbrugerne muligheden for at handle på deres præmisser – om det så er i bussen, på vej hjem fra arbejde eller når børnene er lagt i seng.

Fleksibiliteten er derfor netop det, der i høj grad får e-handlen til at eksplodere blandt danskerne. Onlinesalget af billetter til oplevelser er blevet betydeligt nemmere for forbrugerne. Det er nemt, bekvemt og kan tilpasses den enkeltes hverdag og planer. 

Positiv udvikling hos Gotour Danmark 

I Gotour arbejder vi dedikeret inden for forretningsområdet “Tours and Activities”. Det er vores mission at tilgængeliggøre oplevelser online. 

Fælles for de her oplevelser, er at de gerne må være sjove, gøre gæsterne glade og gerne lidt sundere og klogere.  

Hos Gotour Danmark har vi ligeledes mærket en øget efterspørgsel på at kunne købe oplevelser online. I vores højsæson har vi oplevet en stigning af antallet af online-ordrer i 2020 sammenlignet med samme periode i 2019 på 21%.

Den positive udvikling ser ud til at forsætte i 2021, idet vi har har haft en stigning i højsæsonen fra 2020 til 2021 på 31%.  

Kilde: Nets Danmark A/S, Dansk e-handel, 2020