Gotour Danmark

Derfor burde du begynde at tematisere​

Skrevet 15. september 2021

Forfatter: Patrick Frederiksen 

Tematisering hjælper med at skabe indhold

Tematisering af oplevelser giver gæsten mulighede for at se flere alternativer indenfor et specifikt område af oplevelser.

Vi har i samarbejde med VisitMors og Destination Limfjorden udarbejdet et tema, der sætter fokus på oplevelser indenfor skaldyr. Derved har destinationerne mulighed for at sætte fokus på et udvalg af oplevelser i deres markedsføring, hvilket gør det nemmere for markedsføringsteamet at skabe og planlægge indhold.

Rød tråd mellem oplevelserne

Ved at tematisere udvalgte oplevelser skaber destinationerne synergi mellem aktørerne og deres oplevelser. På den måde kan destinationerne lettere tilbyde relevante oplevelser til det mest relevante segment, hvilket vil føre til flere bookinger.

 

3 gode grunde til filtrering af oplevelser

Tematisering og Gotour Danmark

Måske har du allerede en salgskanal gennem Gotour Danmark, eller måske påtænker du at implementere en salgskanal til at styre onlinesalget af dine oplevelser?

Hos Gotour Danmark har vi samlet 3 gode grunde til, hvordan filtrering af oplevelser på din salgskanal kan skabe værdi for dine oplevelser og gæster.

1. Oplevelser baseret på lokationer

Har din virksomhed eller organisation oplevelser som rent geografisk er placeret forskellige steder, så kan du drage nytte af vores bookingsystem, da det præsenterer oplevelser på baggrund af deres geografiske placering.

Her er det muligt at oprette lokationstags, som eksempelvis kunne være Nordjylland, Vestjylland eller Østjylland. Så hvis gæsten vil filtrere efter oplevelser i Nordjylland, så vil gæsten kun se oplevelser i Nordjylland.

Er oplevelserne ikke regionalbestemte, men derimod i forskellige byer, så kan gæsterne stadig søge efter by, da bookingsystemet også håndtere dette.

2. Oplevelser baseret på kategorier

Tilbyder din virksomhed eller organisation oplevelser på tværs af forskellige kategorier, så kan du udnytte at vores bookingsystem, da du ved hjælp af kategoritags kan knytte udvalgte oplevelser sammen med en kategori.

En kategori kan indeholde oplevelser indenfor kultur og historie, action, for voksne, natur, mad og drikke, guidede ture eller for familier

3. Oplevelser baseret på tidsperioder

Tilbyder din virksomhed eller organisation oplevelser med bestemte afviklingsdatoer, så kan gæsten anvende bookingsystemets kalenderfunktion til at filtrere efter oplevelser i en bestemt periode.

Dette kunne være oplevelser i sommerferien, efterårsferien eller udvalgte weekender.