Kilde: Arival Path to Purchase 2021 report
Skrevet 14. januar 2022
Forfatter: Patrick Frederiksen
Bookingprocessen er et vigtigt redskab til at skabe bookinger!
Turisme og rejseindustrien har nogen af de højeste opgivelsesprocenter i forbindelse med online bookinger af diverse serviceydelser.
I nogen områder indenfor turismen kan aktørerne opleve en opgivelsesprocent på helt op til 90%.
For at minimere dette bør din virksomhed være bekendt med nedenstående områder:
Hvordan sikrer du et brugervenligt booking flow?
Hvis dit mål er at øge antallet af bookinger via din hjemmeside, så bør du starte med at evaluere din hjemmeside.
Vi har samlet 3 spørgsmål, som kan hjælpe dig med at optimere din hjemmeside.
1. Motiverer din hjemmeside kundens købelyst?
2. Hvordan præsenterer du kunden for muligheden for at booke din oplevelse online?
3. Har du aktiveret bookingfunktionerne på de sociale medier?
Kundernes forventninger til produktopsætningen i bookingsystemet
Det er vigtigt at udbyderen af oplevelsen sætter sig i kundens sted. I din produktbeskrivelse bør du være transparent i din fortælling om oplevelsen. Du kan med fordel opsætte dine produktbeskrivelser i punkter, således at du klart og tydeligt præsenterer de væsentligste punkter i dine oplevelser. Disse punkter kan være praktiske informationer, ydelser som er inkluderet i prisen, vilkår eller kontaktoplysninger.
For at minimere antallet af henvendelser, kan du med fordel være transparent med præsentationene af dine priser, således at kunden sidder med en klar følelse af produktets karakter.,